domingo, 20 de noviembre de 2011

8-11-11 (Eduard)

A la classe d’avui hem estat treballant amb el google docs i el programa fotogràfic Picassa. Respecte al google docs he de dir que el trobo un programa realment útil, eficaç i fàcil de manejar, la qual cosa fa que sigui una eina important a tenir en compte a l’hora de realitzar treballs grupals o per compartir amb altres companys/es informació, experiències, opinions, etc. Amb el docs vam crear un petit conte entre tota la classe, en el qual cada un de nosaltres havia d’introduir una frase i anar seguint la història. Tot i que en algun moment va ser una mica caòtic, perquè escrivíem uns quants a la vegada, em va resultar una experiència divertida. Aquesta idea de crear un conte conjuntament em va semblar realment bona per realitzar-la amb els petits, ja que és una manera d’estimular la seva imaginació i creativitat mitjançant les TIC i, a més, de manera transversal es treballen actituds com la paciència i l’espera i valors com el companyerisme i  el respecte cap a les aportacions dels altres companys. El fet que aquesta part de l’activitat fos una mica confusa, perquè escrivíem uns quants alhora, m’ha fet pensar que si algun dia es duu a terme una tasca semblant amb els nens s’haurà d’organitzar perquè tots hi puguin participar d’una manera ordenada i equitativa.   
En relació a la segona part, vam haver de buscar una imatge que reflectís algun fragment del conte. Per fer-ho, l’Eduard ens va recomanar que busquéssim les fotografies a un programa anomenat flickr. Un cop obtinguda la imatge la vam inserir al google docs a través del  Picassa i el conte va quedar il·lustrat. Al principi no sabia com penjar la imatge al docs però un cop m’ho van explicar vaig veure que no era tan complicat. 
Per concloure he de dir que tant una com altra activitat poden ser de gran ajuda per realitzar-ho a l’aula, ja que, com he dit anteriorment, es treballa la creativitat, la imaginació, la recerca –en aquest cas d’imatges- i per tant, han d’escollir aquella que respon al que es busca –criteri- i, per altra banda, també potencien la coordinació mà-ull i l’escriptura mitjançant el teclat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario